L'antiga Església Parroquial ja s'esmenta en una escriptura feta per l'Arquebisbe Vilademuls el 1192. Aquesta Església estava on ara hi ha el presbiteri de l'actual i s'estenia cap als terrenys de la rectoria. Aquesta data ens mostra l'antiguitat de la Parròquia i de la devoció a Sant Joan Baptista. Al segle XVI aquesta antiga Església Parroquial no podia donar cabuda als feligresos els dies de festa. En el Consell que tingué lloc el dia 5 de maig de 1565, solemnitat de la Santíssima Trinitat es va exposar la necessitat de construir la nova Església. Es va col·locar la primera pedra el dia 17 de gener de 1570 i l'any 1583 es va acabar de construir. El campanar és del 1897 i és un dels més alts de Catalunya.

Durant el segle XIII es va construir l'Església de Sant Miquel. Era molt a prop de l'Església Parroquial de Sant Joan Baptista. Avui només en queda l'arc de la porta d'entrada.

c/ Església,2 - 43800 VALLS (Tarragona) - SPAIN - Telf./Fax 977 60 00 13
a/e: sjoan.valls@arquebisbattarragona.cat