Salutació

Amic, amiga,

acabes d’obrir aquesta pàgina inicial del web de la parròquia... no sé amb quin objectiu. Potser una simple curiositat, o en recerca d’alguna informació que et fa falta, o per connectar amb qui et pugui oferir una mà amiga i t’ajudi a plantejar-te alguna qüestió important de la teva vida.
Tot això ho trobaràs. Només cal que t’hi posis. En tot cas hi ha moltes maneres de posar-te en contacte amb nosaltres. Tu mateix! Des d’ara ja et considerem de família parroquial: la virtual i, tan de bo, també de la real.

La nostra és una comunitat cristiana que té una història secular. De fet la ciutat de Valls neix al uníson amb la Parròquia de Sant Joan Baptista. Això explica que el titular de la parròquia sigui al mateix temps patró de la ciutat. La Festa Major, la més popular i també gran jornada castellera, se celebra el 24 de juny, dia de blans i vermells. Els blancs de la convivència i els vermells de les dues colles, Vella i Joves. Els blancs litúrgics de la festa del Precursor del Senyor i els vermells de la seva mort, com a testimoni de la veritat.
Però encara que és una comunitat de llarga història i el seu edifici, centre del barri antic, és bé cultural d’interès nacional, sempre ha estat arrelada a la vida real de la capital de l’Alt Camp. Per això hem tinguet cura especial d’aquells actes de contingut religiós però impregnats de cultura ciutadana. Un exemple d’aquesta expressió identitària és el cant de Completes de la vigília de Sant Joan a la nit, perquè pugui ser veritat, cada any, que la Festa Major comença sortint de Completes. El mateix podríem dir de la devoció a la Mare de Déu de la Candela, de la seva concorreguda novena que prepara la seva festa, de la visites incessants a la seva capella i a la veneració continuada de la seva imatge. Les Festes Decennals celebrades cada any acabat al 1 són l’expressió culminant d’aquesta veneració i a l’ensems d’expressió màxima de la potencialitat de Valls.

En aquesta web trobaràs la informació de l’organització i funcionament de les tres parròquies, Sant Joan Baptista, Sant Antoni Abat i Mare de Déu del Carme, que formen una sola comunitat, en allò que és estable. Per estar al corrent del calendari de les activitats has de consultar el facebook en aquesta mateix pàgina inicial. Està sempre al corrent.
Una mirada a la publicació parroquial EL CANDELER us ampliarà la informació sobre la vida i l’acció pastoral de la nostra comunitat (veure en aquest web: Serveis.Informació)
De totes maneres en qualsevol moment et pots posar en contacte amb nosaltres. Ens interessen les teves opinions, crítiques i suggeriments. Estic personalment disponible pel que puguis necessitar.

Una abraçada de germanor i fraternitat.